Augusta Car, Concessionari Oficial Hyundai a Tarragona, Cambrils, Reus i Valls

Ofertes de postvenda

7 coses que cal revisar del teu cotxe abans del viatge de Semana Santa

7 coses que cal revisar del teu cotxe abans del viatge de Semana Santa

El cotxe és un dels grans protagonistes de la Setmana Santa ja que la majoria de les famílies ho fan servir per desplaçar-se durant aquests dies festius. El mateix que vam comprovar que fiquem a la maleta un seguit de coses imprescindibles, hem d'assegurar que alguns elements del cotxe estan en perfecte ordre de marxa. Vegem quins.


Poques coses hi ha més desagradables que quedar-nos tirats en un viatge amb tota la família, sobretot si és en el viatge d'anada. Per evitar que això passi és imprescindible revisar alguns elements del cotxe, no només els que tenen a veure amb l'estat de la seva mecànica, també els legals per evitar multes i incomoditats, especialment si anem a sortir a l'estranger.


A continuació et proposem una llista d'elements que has de comprovar abans de marxar de viatge aquesta Setmana Santa i ho fem en un ordre concret. El primer és comprovar aquells elements que, d'estar fora d'ordre, van a obligar-nos a anar a un taller, per a això haurem anticipar prou. A continuació hi ha les coses que podrem fer nosaltres fàcilment el dia anterior al viatge.


La ITV al dia

Circular amb a ITV caducada és motiu de sanció econòmica, encara que no ens retiren punts del carnet. Com la Setmana Santa varia la seva posició en el calendari i les lleis de Murphy es compleixen, és probable que ens caduqui la ITV just al mig de la setmana. Comprova la data en què has de passar la ITV i si et coincideix en meitat del viatge, millor demana cita i passa-abans. D'aquesta manera mataràs dos ocells d'un tret: evitaràs la incomoditat de tallar les teves vacances per anar a la ITV i, en teoria, podràs viatjar amb la tranquil·litat que el teu cotxe està al dia tècnicament.

L'estat de l'oli

Comprova quant fa que li vas canviar l'oli al cotxe i quants quilòmetres faràs aquesta Setmana Santa. Potser et quadri fer el canvi a la meitat de la processó. Si és així, millor avança la cita amb el taller i sal de viatge amb l'oli i els filtres nous. Això és vital en qualsevol cotxe, però especialment en els dièsel amb filtre anti partícules a causa de l'elevada sol·licitació que farem del mateix en circular en caravana, a marxa lenta i en embussos.

La bateria

Poques coses hi ha més desagradables i frustrants d'anar a encendre el cotxe i que no ho faci. Si últimament has notat que li costa més arrencar al matí o tens la mínima sospita que la bateria no està bé, no esperis més. Antigament es podia comprovar el nivell de l'electròlit, però en a actualitat gairebé totes les bateries vénen amb els gots segellats i no se'ls pot afegir aigua destil·lada. A més, que el nivell estigui bé no vol dir que la bateria sí ho estigui. El millor és que et comprovin la seva capacitat de càrrega en un taller especialitzat i, si no és el correcte, la substitueixis.

Els llums del cotxe

En aquesta època de l'any sol ser freqüent que la climatologia no acompanyi. Pluja, boira i fins i tot neu poden ser les nostres companyes de viatge i veure i ser vistos és fonamental. A més, encara hi ha més hores de nit que de llum així que portar l'enllumenat en ordre és imprescindible.

Nosaltres mateixos podrem comprovar si funcionen tots els llums, però per comprovar el seu correcte reglatge haurem d'acudir a un taller, llevat que tinguem un garatge amb un pla perfecte sobre el qual aparcar el cotxe i una paret perfectament perpendicular a terra i paral·lela al frontal de nostre cotxe sobre la qual mesurar i, a més, sapiguem quina és l'altura correcta per al nostre cotxe i la marquem a la paret a la distància exacta. En el cas de tenir alguna llum fosa, en alguns cotxes no ens quedarà més remei que anar al taller a substituir-la, sobretot si són de xenó o LED.

La pressió dels 5 pneumàtics

Com sembla que ens fa més mal la butxaca que la seguretat, en comptes d'insistir que la pressió de les rodes afecta el comportament del cotxe i coses d'aquestes, et diré que amb les pressions correctes podem reduir el consum fins a un 20% i , a més, gastarem menys les rodes, que no són gens barates. Encara que en l'actualitat molts models munten pneumàtics run on flat o kits de reparació de punxades, encara hi ha molts altres que porten una roda a i maleter a la qual ningú presta atenció.

Si quan hagis de canviar una roda punxada, la de recanvi està sense aire et va a donar el riure, així que no t'oblidis d'ella i comprova també la seva pressió. Si és de la mateixa mesura que les altres 4 posa-la a la pressió màxima recomanada pel fabricant. Si és de les de galeta, el normal és que vagin a 4,2 bar, però comprova-en el manual d'usuari. Normalment també està indicat en un adhesiu en la pròpia roda d'emergència.

Els nivells de líquids del cotxe

Al cotxe hi ha més líquids del que ens imaginem. No només és convenient revisar el nivell d'oli del motor, també el de refrigerant (ull en els cotxes híbrids perquè hi ha dos, un per al motor de combustió i un altre per el sistema elèctric que són independents i no han de barrejar-), líquid de frens ... millor te'ls poso en un check list:

- Oli de motor: no ha de superar mai el màxim ni estar per sota del mínim. Mira-ho en repòs almenys mitja hora després d'apagar el Motor.
- Anticongelant: mai ho comprovis en caliente.
- Oli de la caixa de canvis: especialment important en el cas de les automàtiques. En aquestes s'ha de comprovar amb el motor en marcha.
- Líquid de frens: no ha de tenir més de dos anys i ha d'estar sempre per sobre del mínim.
- Eixugaparabrisa: ja comença a haver-hi bastants insectes, així que no està de més afegir un sabó específic.

 

L' estat de les escombretes eixugaparabrisas

Precisament perquè la pluja sol ser freqüent en aquesta època de l'any i perquè ja comencen a abundar els insectes és vital que puguem mantenir el parabrisa amb la màxima visibilitat. L'estat de les escombretes és fonamental i canviar-les és molt fàcil amb aquests senzills consejos.

 

Font: www.autocasion.com